روغن زیتون منبع اصلی چربی در رژیم غذایی

یافته‌های این مطالعه نشان داد که یونانی‌ها روغن زیتون طبیعی بدون بو با وجود رژیم غذایی پرچرب، نرخ کمتری برای بیماری قلبی داشتند و روغن زیتون منبع اصلی چربی است.

کشورهای دیگر با رژیم غذایی پرچرب از گوشت، نرخ بالاتری از بیماری قلبی داشتند، که نشان می‌دهد نوع چربی مصرف‌شده تفاوت ایجاد کرده است. این یافته ها رژیم غذایی مدیترانه ای را به محبوبیت و شهرت در خارج از حوزه مدیترانه سوق داد.

روغن زیتون از نظر حجمی حدود ۷۳ درصد چربی روغن زیتون صنعتی تک غیراشباع است. 25 درصد دیگر چربی های اشباع (14 درصد) و چربی های غیراشباع چندگانه (11 درصد) هستند.

چربی‌های تک غیراشباع مولکول‌های چربی با اتم‌های هیدروژن کمتری هستند که به زنجیره کربنی آن‌ها پیوند دارند و یک پیوند دوگانه کربنی منحنی دارند که آنها را در دمای اتاق مایع می‌کند.

همه چربی ها – از اشباع و ترانس گرفته تا تک غیراشباع و چند غیراشباع – به بدن کمک روغن زیتون طبیعی خوراکی می کنند تا ویتامین ها و مواد معدنی را جذب کند، غشاهای سلولی را بسازد و برای مکانیسم هایی که باعث لخته شدن خون، حرکت عضلات و التهاب می شوند ضروری هستند.

جایگزینی چربی های اشباع شده روغن زیتون و ترانس با چربی های تک غیراشباع به کاهش کلسترول لیپوپروتئین با چگالی کم (LDL) کمک می کند که به عنوان «کلسترول بد» نیز شناخته می شود، که خطر ابتلا به بیماری های قلبی و سکته را کاهش می دهد.

به طور خلاصه، نوع چربی که روغن زیتون فرابکر بیشتر از آن تشکیل شده است تا حدی مسئول فواید سلامت قلب و عروق است.

پلی فنول ها آنتی اکسیدان های قدرتمندی هستند که EVOO را برتر می کنند

در حالی که محتوای چربی تک غیراشباع آن مطمئناً یکی از محرک‌های اصلی سلامت قلب روغن زیتون است، فواید بی‌شمار دیگری نیز به محتوای فنلی آن نسبت داده می‌شود.

  • منابع:
    1. Olive Oil Health Benefits
  • تبلیغات: 
    1. استفاده از سرامیک برای تولید قطعات خودرو
    2. حفظ سلامت جنین با پوشیدن پالتو چرم در بارداری
    3.  با استفاده از چسب می توانید مار پیتون را گیر بی اندازید!!
    4. چگونه از چاه فقر به قله ثروت برسیم

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.